

Kino plenerowe / silent cinema + kino u filmowców
w tym roku podczas festiwalu odbędą się dwa kina plenerowe oraz instalacja multimedialna, o której piszemy na innej podstronie. jedno kino w formule silent cinema – na słuchawkach a drugie w ogrodzie restauracji “U filmowców” Domu Pracy Twórczej Stowarzyszenia Filmowców Polskich
Amelia na plaży na słuchawkach
Plaża przy Mamuszki 14 / Restauracji Bulaj
Klasyka światowego kina powraca – Amelia na jedynym takim pokazie w Polsce. W kinie plenerowym z widokiem na Bałtyk w formule silent cinema, czyli na słuchawkach takich jak przy imprezach typu “silent disco”.
Udział w pokazie jest płatny – koszt biletu to 15 zł (+ opłata serwisowa).
Wydawanie słuchawek – od 21:30 / start pokazu 22:00
Kiedy po raz pierwszy wszedł na ekrany kin w 2021 roku podbił serca widzów i krytyków na całym świecie. Jean-Pierre Jeunet stworzył opowieść pełną barwnych postaci, pełną niepodrabialnej mieszanki humoru, wzruszenia i szczypty groteski. Dzięki malowniczym zdjęciom i muzyce Yanna Tiersena, Paryż z „Amelii” jawi się jako miasto, które zaraża optymizmem i inspiruje do dostrzegania piękna wokół siebie.
Ciężko jest czegoś szukać, gdy nie wie się, co to jest…
Amelia mieszka wprawdzie w Paryżu, ale żyje w swoim własnym świecie. Pracuje w kawiarni, wynajmuje mieszkanie. Życie wydaje się być dla niej nudne, ale generalnie jej pasuje. Z wyjątkiem tego, że jest samotna.
Pewnego dnia Amelia odkrywa w swoim mieszkaniu stare pudełko ze skarbami z dzieciństwa i potajemnie zwraca je właścicielowi w średnim wieku. Zmienia to jego życie – i także jej życie. Od teraz wszystko się zmienia.
“Amelia” Jean Pierre Jeuneta (“Delicatessen”, “Miasto zaginionych dzieci”) była wielkim przebojem polskich kin na początku obecnego stulecia. Znany z oryginalnego stylu francuski twórca wykorzystał osobliwy charakter swojego filmowego pisma, by przedstawić wyjątkową historię młodej paryżanki szukającej miłości. Dzięki tej zabawnej i wzruszającej opowieści do gwiazd pierwszej wielkości francuskiego kina awansowała 24-letnia wówczas Audrey Tautou, której partneruje Mathieu Kassovitz.
“Amelia” zdobyła 4 francuskie Cezary, 2 nagrody BAFTA, nagrody publiczności (m.in. Europejskiej Akademii Filmowej, MFF Toronto,) oraz wiele, wiele innych wyróżnień.
Polska klasyka komedii U filmowców
Ogród Domu Pracy Twórczej SFP / Restauracja “U filmowców”
ul. Powstańców Warszawy 80, Sopot
Sopot FIlm Festival i Stowarzyszenie Filmowców Polskich zapraszają podczas festiwalu na inaugurację letniego kina plenerowego w ogrodzie Domu Pracy Twórczej i Restauracji “U filmowców”.
W programie klasyka polskiego kina, a pokazy będą poprzedzone filmami krótkometrażowymi z naszego festiwalu. Na wszystkie pokazy wstęp wolny.
4 lipca | g. 20:30
Miś, reż. Stanisław Bareja (1980)
Ikona absurdu PRL-u. Bez niego lato nie byłoby kompletne.
11 lipca | g. 20:30
Poszukiwany, poszukiwana, reż. Stanisław Bareja (1972). Bareja po raz drugi – przewrotna gra z tożsamością, urzędami i absurdami rzeczywistości.
18 lipca | g. 20:30
Nie lubię poniedziałku, reż. Tadeusz Chmielewski (1971). Warszawa w poniedziałek – komediowy majstersztyk z tysiącem wątków i świetnym tempem.
25 lipca | g. 20:30
Sami Swoi, reż. Sylwester Chęciński (1967)
Pawlak, Kargul i odwieczna sąsiedzka wojna. Klasyk nad klasykami.
1 sierpnia | g. 20:30
Dzień Świra, reż. Marek Koterski (2002) Bolesna prawda, gorzki śmiech i kultowe cytaty – nie da się przejść obojętnie.
8 sierpnia | g. 20:30
Kingsajz, reż. Juliusz Machulski (1987).
Fantastyka, satyra i rewolucja w jednym. Witajcie w Szuflandii!
15 sierpnia | g. 20:30
Zezowate szczęście, reż. Andrzej Munk (1960). Losy Jana Piszczyka – tragikomiczna opowieść o „człowieku do wynajęcia”.
22 sierpnia | g. 20:30
Rejs, reż. Marek Piwowski (1970).
Statek, improwizacja i legenda polskiego kina – seans obowiązkowy.
29 sierpnia | g. 20:30
Wielka majówka, reż. Krzysztof Rogulski (1981). Przyjaźń, bunt i muzyka Siekier – idealne zakończenie letniego cyklu.