Search

1-2 / debiuty i drugie filmy fabularne

ATAK PANIKI
reż. Paweł Maślona, Polska, 2017, 100 min 

Wielowątkowa opowieść, w której zwykli ludzie wpadają w wir nieoczekiwanych zdarzeń, co radykalnie odmieni ich życie.  Atrakcyjna autorka kryminałów na randce spotyka swojego byłego. Wracające z wakacji małżeństwo wybiera najgorsze miejsca w samolocie. Nastolatek po raz pierwszy pali trawkę i przeżywa totalny odlot. Młoda dziewczyna ryzykuje, że koleżanki zdemaskują ją jako gwiazdę porno. Panna młoda z pomocą psiego psychologa rodzi na własnym weselu, a w tym czasie kelner próbuje uratować planetę.  Brawurowa komedia, w której nic nie jest tym czym się wydaje, a codzienność zamienia się w czyste wariactwo. 

CICHA NOC
reż. Piotr Domalewski, Polska, 2017, 97 min

Adam (Dawid Ogrodnik), na co dzień pracujący za granicą, w Wigilię Bożego Narodzenia odwiedza swój rodzinny dom na polskiej prowincji. Z początku ukrywa prawdziwy powód tej nieoczekiwanej wizyty, ale wkrótce zaczyna wprowadzać kolejnych krewnych w swoje plany. Szczególną rolę do odegrania w intrydze ma jego ojciec (Arkadiusz Jakubik), brat (Tomasz Ziętek), z którym Adam jest w konflikcie oraz siostra (Maria Dębska) z mężem (Tomasz Schuchardt). Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy świąteczny gość oznajmia, że zostanie ojcem. Wtedy, zgodnie z polską tradycją, na stole pojawia się alkohol. Nikt z rodziny nie spodziewa się, jak wielki wpływ na życie ich wszystkich będą miały dalsze wydarzenia tej wigilijnej nocy. 

FOKSTROT
(Foxtrot), reż. Samuel Maoz, Izrael, Francja, Niemcy, 2017, 113 min

Pokaz przedpremierowy

Izrael, czasy współczesne, ranek. W mieszkaniu Feldmanów wybrzmiewa dźwięk dzwonka. To przedstawiciele wojska, pragnący poinformować, z wielkim smutkiem, że Jonathan, syn Dafny i Michaela, zginął w trakcie wykonywania służby. Ona mdleje, on jest w szoku, w ciągu sekundy cały świat legł im w gruzach. Młodzi intruzi próbują pomóc, są uzbrojeni w środki uspokajające, zestaw dobrych rad żywieniowych oraz ćwiczoną zapewne na specjalnych szkoleniach empatię. Pomóc jednak nie mogą, jedynie utrudniają, odchodzą więc ze spuszczonymi głowami. Dla Feldmanów dopiero teraz zaczyna się prawdziwy koszmar, potęgowany przez kolejne godziny spędzone na różnych spotkaniach i rozmowach. Dlaczego ich to spotkało? Co się stało z ich dzieckiem? Jak ich młodziutki syn mógł zginąć, skoro miał stacjonować gdzieś, gdzie jest bezpiecznie? Dlaczego nie będą mogli zobaczyć ciała? Może jednak nie zginął? To jednak dopiero początek wydarzeń, które postawią całe starannie poukładane życie Feldmanów pod wielkim znakiem zapytania

OSTATNIE PROSECCO HRABIEGO ANCILLOTTO
(Finchè c’è Prosecco c’è Speranza), reż. Antonio Padovan, Włochy, 2017, 101 min

Weneckie wzgórza Conegliano i Valdobbiadene to idealna lokalizacja na uprawę winogron pod prosecco, ale też miejsce tajemniczej zbrodni. Do rozwikłania zagadki związanej z morderstwem kierownika cementowni oraz teatralnego samobójstwa hrabiego Desiderio Ancillotto oddelegowany zostaje inspektor Stucky (Giuseppe Battiston). Kipiący włoskością thriller detektywistyczny obrazuje konflikt między chciwością a szacunkiem dla ziemi.

PARYŻ I DZIEWCZYNA
(Jeune femme), reż. Léonor Sérraille, Francja, 97 min 

Paula właśnie zakończyła dziesięcioletni związek i jest na skraju załamania nerwowego. Doszczętnie spłukana, w towarzystwie kota, który stanowi jej jedyny majątek, powraca do Paryża po długiej nieobecności. W trakcie poznawania różnych osób, które los stawia na jej drodze, bohaterka nabiera determinacji, aby zacząć wszystko od nowa – i tym razem wyłącznie na swoich zasadach.

PATTI CAKE$
reż. Geremy Jasper, USA, 2017, 108 min 

Patricia Dombrowski, a.k.a. Patti Cake$, a.k.a. Killa P., siłuje się z życiem w pozbawionym perspektyw New Jersey. W wieku 23 lat jest wreszcie gotowa wyjść na scenę i zawalczyć o ten sam rodzaj muzycznej nieśmiertelności, jaki stał się udziałem jej idola, rapera O-Z. 

WIEŻA. JASNY DZIEŃ
reż. Jagoda Szelc, Polska, 2017, 106 min 

Mula mieszka z mężem, chorą matką i córką Niną w wiejskim domu. Tuż przed pierwszą komunią świętą Niny odwiedzają je brat z rodziną oraz Kaja, młodsza siostra Muli, która zniknęła nagle przed sześcioma laty. Kaja jest biologiczną matką Niny. Mula obawia się, że niezrównoważona Kaja chce odebrać jej dziecko. Reszta rodziny, początkowo dystansująca się od Kai, zaczyna wierzyć w nowy początek i zgodę sióstr, co jeszcze potęguje frustrację Muli. Kobieta postanawia wyrzucić siostrę z domu. Mimo to w dniu komunii Niny dochodzi do pojednania. Jednak istnieje inny, ważniejszy powód, dla którego Kaja powróciła… 

 

Najlepszy film w sekcji 1-2 zostanie wybrany w plebiscycie festiwalowej publiczności – głosowanie odbywać się będzie po każdym filmie.